-->
شبانه روز
روایتی از اتفاقات روزها و شب ها
وبلاگها
ِمطالب اخیر
?Kodak V610 Dual Lens Digital Camera

?نمای کره ی زمین در شب

?خشونت علیه زنان در سوریه بی شباهت به ایران نیست

?عشق و دیوانگی

?عروس کوچک

?Muslim Boycotts Effects

?New Photos of Abu Gh

?Palestinian Parliament

?plugin

?Blogger's new Plug-in

روزانه
شرق
ایلنا
اخبار روز
رادیوفردا
رویداد
بی بی سی فارسی
ایران در تصاویر



Akashi-Kaikyo Bridge
- بلندترین پل معلق جهان!
این پل معلق بر روی تنگه ی آکاشی در ژاپن قرار دارد. دهانه ی مرکزی این پل 1991 متر طول دارد که از این لحاظ بلندترین دهانه را دارا می باشد.
در سال 1986 تصمیم ساخت پل گرفته شد که شامل 6 مسیر حرکت(Lane) می شد. ساخت و ساز رسمی از سال 1988 آغاز و در سال 1998 اجرای پل به اتمام رسید و در تاریخ 5 آوریل 1998 پل افتتاح شد.
- پل دارای سه دهانه می باشد. که دهانه اول و سوم هریک 960 متر و دهانه ی میانی 1991 متر طول دارد و در مجموع طول پل 3911 متر(4 کیلومتر) هست. البته طول اصلی دهانه ی میانی 1990 متر هست که بعد از یک زلزله 7.2 ریشتری(زلزله کوبه) چند متری افزایش طول پیدا کرده است. طراحی این پل با استفاده از سیستم دو مفصلی Girder هست که می توان بر روی آن با سرعت 286 کیلومتر بر ساعت حرکت کرد.
در مقابل نیروهای باد و زلزله تا 8.5 ریشتر مقاومت می کند و برای جلوگیری از پدیده ی تشدید ، در ساخت این پل از وسیله ایی به نام tuned mass dampers که به صورت مخفف آنرا TMD می نامند و هنگامی که باد شروع به وزیدن می کند در جهت مخالف باد حرکت می کند و این سبب می شود که برآیند نیرو ها بر روی بندی اصلی پل خنثی بشود! همچنین بدنه ی اصلی پل به صورت خرپایی ساخته شده است تا بتواند به راحتی جریان باد را از خود عبور بدهد.
- کل هزینه ی ساخت پل 5 بیلیون دلار بوده که بوسیله گرفتن عوارض از خودرو ها این هزینه تامین می شود.
- این پل شامل 1737 عدد لامپ برای روشنایی است. این چراغهای از سه رنگ قرمز ، سبز و آبی تشکیل یافته اند که بوسیله یک کامپیوتر و تکنولوژی RGB پل را به رنگهای مختلف در می آورند.
- طول کل کابل به کار رفته در این پل 300 هزار کیلومتر هست که 7.5 بار بزرگتر از محیط کره ی زمین هست.
- این پل طولانی ترین ، مرتفع ترین و گرانترین پل دنیا ست.
---

نوشته شده در ساعت:6:38 PM
لینک مطلب

 

-آرشیو مطالب -

Danshjoo List