-->
شبانه روز
روایتی از اتفاقات روزها و شب ها
وبلاگها
ِمطالب اخیر
?plugin

?Blogger's new Plug-in

?An Iranian judiciary officer, whips, Mohammed Bije...

?حمله اسرائیل به ایران

?ساخت سرپناه برای زنان روسپی

?فشار آمریکا بر پاکستان

?کوچکترین پستاندار

?اوکراین به ایران موشکهایی با برد 1800 کیلومتر فروخ...

?یک انفجار در بندر دیلم - استان بوشهر

?Micheal Jakson's Trial

روزانه
شرق
ایلنا
اخبار روز
رادیوفردا
رویداد
بی بی سی فارسی
ایران در تصاویر


Palestinian Parliament Strengthens Abbas
"مجلس فلسطین در آخرین روزها ، قدرت نخست وزیر را افزایش می دهد برای جلوگیری از قدرت یافتن حماس در دوره بعدی مجلس فلسطین. در واقع با مصوبات جدید ، مجلس فلسطین به طور ناگهانی ضعیف و تشریفاتی می شود. البته یکی از نمایندگان حماس گفته است که آنها با به دست گرفتن مجلس ، مصوبات جدید را لغو خواهند کرد. یکی از این مصوبات تشکیل هیاتی می باشد که بر مصوبات مجلس نظارت می کند و چنانچه تشخیص بدهد به نفع فلسطین نمی باشد آنرا وتو می کند."

چه جالب! آمریکا و غربی ها از یک طرف در ایران مخالف وجود نظارت استصوابی هستند ولی در فلسطین موافق آن. در واقع نتیجه انتخابات فلسطین چهره دو روی غرب رو در مواجهه با دموکراسی مشخص کرد. خوب مردم فلسطین به حماس رای دادن! چرا اینگونه حقوقشون رو میخوان ضایع بکنن؟! و آدم می بینه عجب مجلس دست نشانده ایی داشته فلسطین که دست به چنین کاری زده. در هر صورتی نظارت استصوابی خلاف آزادی و دموکراسی هست. چه در ایران و چه در فلسطین.

Archaeologists Find Massive Tomb in Greece
"کشف یک مقبره ی بزرگ در زادگاه اسکندر مقدونی. که مربوط میشه به قرون چهارم و دوم پیش ار میلاد.  این بزرگترین مقبره ایی هست که تا به حال در یونان کشف شده و 678 فوت مربع مساحت داره. در مقبره مذکور انبوهی از سکه ها و ظروف سفالین و مجسمه موجود می باشد که اینها می تواند بیانگر فرهنگ و نحوه زندگی مردم یونان در زمانی باشد که اسکندر مشغول کشور گشایی در آسیا بوده."

Reports: Sanyo, Nokia Plan Joint Venture
"سانیو و نوکیا با یکدیگر ادغام می شوند. در سال گذشته شرکت سانیو ژاپن در حدود 2 میلیارد دلار ضرر کرده."

Mind Rewind: Brains Run in Reverse
"مغز انسان هنگامی که میخواهد چیزی را به یاد بیاورد ، مانند نوار ویدیو عمل می کند. یعنی مانند هنگامی که فیلیمی را به عقب می بریم ، مغز نیز چنین عمل می کند و از آخرین اتفاق می رود به سمت اولین اتفاق.
از این روش در ساخت هوش مصنوعی نیز استفاده می شود.
هنگام مطالعه و یادگیری باید فواصلی برای استراحت مغز وجود داشته باشد تا مغز بتواند مطالب قبلی را مرور کند و بین آنها رایطه ایجاد کند و مطالعه ی بدون وفقه بی اثر خواهد بود. کشف نحوه عملکرد مغز انسان ، توجیه این تجربه می باشد."
---

نوشته شده در ساعت:8:17 PM
لینک مطلب

 

-آرشیو مطالب -

Danshjoo List